Comunicat de la Plataforma Crida

13 marzo 2020 | Categorías: Educació, Notes de Premsa, Serveis Públics | 68 lecturas |

Com a resultat de la primera assemblea de Crida en aquest nou període, la plataforma ha presentat tot un seguit d’al·legacions a l’esborrany de la Llei d’Educació que el Govern va posar a informació pública, demanant d’entrada la seva retirada.

Les al·legacions presentades són un dels acords de la passada assemblea, celebrada el 12 de febrer, on, a més a més, es va acordar reprendre els «dimecres verds» per exhibir les ja històriques camisetes de l’embut.

Els assistents a l’assemblea valoraren la situació actual de l’educació pública a la nostra comunitat com a regressiva i decebedora tenint en compte les mobilitzacions hagudes ara ja fa vuit anys i les dues legislatures d’un govern suposadament progressista.

La reivindicació d’una escola pública de qualitat, laica, inclusiva i en català segueix, segons afirmaren, per desgràcia, sent més vigent que mai. Després dels desastres del govern del PP en matèria educativa, no s’ha avençat de forma clara en cap d’aquests aspectes: dins l’ensenyament públic continua la precarietat pressupostària, la privatització, l’adoctrinament religiós, la segregació, la no-normalització lingüística,… Fins i tot, en alguns d’aquests aspectes s’han fet passes enrere com en el cas de la gestió de cada vegada menys democràtica i més tecnocràtica dels centres, la consolidació i consideració dels centres privats sostinguts amb doblers públics, la regressió en matèria lingüística pel que fa a l’ús del català als centres escolars,…

L’assemblea es proposà incidir en la conscienciació i la mobilització de tots els sectors implicats en l‘educació de cara a no abandonar els objectius pels quals tant es va lluitar fa uns anys i que en aquests moments semblen oblidats. Per això se celebrarà una nova assemblea aquest proper 18 de març on es plantejarà el camí a seguir.

20 aniversari d’ATTAC España

Plataforma contra l'ampliació de l'aeroport de Palma